Sommarkampanj 2019
För andra året i rad har vi blivit tillfrågade att skapa Tutti Fruttis sommarkampanj. Som föregående år har vi på KA Webbyrå skapat en sommarkampanj i form av ett personlighetstest. Detta test går ut på att svara på enkla frågor via ett formulär. Sedan får du ett svar som beskriver vilken Tutti frutti godis du är.
Utförande
Att få utföra detta projekt en gång till har varit väldigt roligt för oss på KA Webbyrå. I produktionen har vi skapat en ny design för personlighetstestet och lagt till både Lollapalooza och Way Out West.
Nominerad till Publishingpriset 2019!
Tutti Frutti Sommar-kampanjerna är väldigt lyckade i design och utveckling. De har även haft stor genomslagskraft när de lanserats. Vi på KA Webbyrå och vår uppdragsgivare Fazer är så nöjda med resultatet så vi valde att anmäla 2019 års kampanj till Publishingpriset i kategorin, ”Bästa kampanjsajt 2019” och är nu en av de nominerade.