Däckbutiken Stockholm

Lättillgänglig webbsida med 50-tals estetik

Däckbutiken har en bakgrund som sträcker sig tillbaka till 1952 när den första verkstaden startades i Nacka. För fyra år sedan förvärvades verksamheten och den dåvarande ägaren gick vidare till nya utmaningar.

Saknaden av gummi blev dock för stort och nu har han valt att tillsammans med sin kollega starta på nytt i nya lokaler på Södermalm.

I butiken är servicekänslan hög och intresset för bilar brinnande. Vi ville ta fram en tillgänglig webbplats med en estetik som påminner om företagets rötter i 50-talet.

Däckbutiken stockholm AB

Besök webbplatsen

Däckbutiken Stockholm AB

Modern 50-talsdesign

Service & erfarenhet

För att få formgivningen att andas 50-tal utan att bli pastisch var bild och typografi viktiga byggstenar. Vi har också jobbat med en ganska återhållen färgskala. Typsnitten vi valde är Clarendon och Helvetica Neue. Typsnitt som båda i sin nuvarande form såg dagens ljus under 50-talet.

När det gäller färg har vi valt att jobba med en färgskala baserad på turkosa toner i kombination med vitt, grått och svart. Turkos var en populär färg vad gäller inredning och design på 50-talet och passar också in trendmässigt just nu.

Vad tycker Däckbutiken Stockholm om resultatet?

Vi vill gärna hjälpa dig i ditt nästa projekt

Skicka förfrågan